WORLDWIDE HARMONIZED LIGHT VEHICLE TEST PROCEDURE
Den nyeste testmetode for brændstoføkonomi og emissioner.
Den nyeste testmetode for brændstoføkonomi og emissioner.
Dynamiske test, som er mere repræsentative for den reelle kørselsadfærd.
Mere dynamiske faser: 52 % bykørsel og 48 % ikke-bykørsel.
Den gennemsnitlige hastighed er 46,50 km/t. (en øgning på 12,5 km/t.), mens den maksimale hastighed er øget til 131 km/t.
Hvert køretøj har forskellige gearskiftpunkter.
Testen varer 30 minutter, en øgning på 10 minutter.
23,25 kilometer, mere end det dobbelte af den gamle afstand.
Yderligere biloplysninger (CO2-påvirkning og forbrug) er medregnet.
Der tages nu målinger ved 23℃ (og CO2-værdier korrigeres til 14 ℃) mod de tidligere 20-30℃ .
I perioden mellem september 2017 og september 2018 overgik alle nye biler til at følge den nye WLTP-testmetode (lette erhvervskøretøjer fulgte året efter). RC F var den første Lexus-model, der blev certificeret under WLTP i fjerde kvartal af 2017.
Hos Lexus glæder vi os over skiftet til WLTP, da den giver vores kunder et mere præcist grundlag for beregningen af brændstoføkonomi og emissioner. Som førende aktør inden for ren mobilitet har vi brugt årtier på at undersøge, hvordan vi kan fremstille biler, der er mere miljørigtige, og har produceret teknologier som hybrid, der har vist sig værdifulde i forhold til at reducere emissionen af drivhusgasser og bidrage til et samfund med lavt kulstofforbrug.