Skip to Main Content (Press Enter)
NYE BILER

AFSLØRING AF DEN NYE LEXUS ES

Den nye og 8. generation af Lexus ES er netop blevet afsløret på Shanghai Motor Show. Læs mere her om den nye Lexus ES, og tilmeld dig nyhedsmails om bilen, hvis du vil holdes opdateret, når vi afslører flere detaljer frem mod lanceringen i starten af 2026.

NY LEXUS ES

VELKOMMEN TIL EN NY ÆRA INDEN FOR BILDESIGN OG KØREOPLEVELSE 

 

Den nye Lexus ES er klar til at sætte en ny standard. Med markante forbedringer af både design, ydeevne og komfort, placerer ES sig i toppen af sit segment. Den nye ES har en fuldt elektrisk drivlinje - et naturligt valg for den kvalitetsbevidste bilist. 

UDTRYK MED KANT

  •  Den nye ES er udviklet ud fra Lexus’ designkoncept Clean Tech x Elegance, hvor raffinement møder et enkelt og rent udtryk.
  • Den nye ES er større, mere markant og forener et kraftfuldt eksteriør med aerodynamisk præcision.
  • Den dynamiske form og den skarpt tilspidsede kabine giver en strømlinet og elegant sideprofil.

ET IKONISK INTERIØR

  • Kabinen er enkel i sit udtryk - med færre udsmykninger og mere plads til det gode håndværk.
  • Med udgangspunkt i Lexus’ Tazuna-princip er cockpittet designet, så føreren har alt inden for rækkevidde -  men intet nogensinde kommer i vejen.
  • De nye dørpaneler med bambusinspireret finish har flot og behagelig belysning, som kan indstilles på flere niveauer.
  • Den eksklusive æstetik understreges af en ny polstring i sæderne – i perfekt harmoni med det rolige, atmosfæriske lys.

NYT NIVEAU AF LUKSUS OG KOMFORT

  • ES byder på en rummelig kabine, der danner rammen om en køreoplevelse, der er både komfortabel og levende.  
  • På bagsædet byder ES blandt andet på sæder, der kan lænes tilbage, en ottoman og et passagersæde, der kan foldes frem for at skabe ekstra benplads.
  • De nyudviklede forsæder forener høj komfort med effektiv støtte – skabt til at sikre optimal siddeposition og vedvarende komfort, selv på længere ture.
  • Støj og vibrationer i kabinen er markant reduceret takket være forbedret forsejling omkring dørene samt støjdæmpende glas.

 

ELEKTRISK DRIVLINJE

  • Den nye ES er fuldelektrisk.
  • Drivlinjen er bygget på den nye Lexus Global Architecture-K-platform. 
  • Tilbydes med enten forhjuls- eller firehjulstræk; alt efter dit behov.

BYGGET PÅ LEXUS DRIVING SIGNATURE

  • Med fokus på komfort, selvsikkerhed og kontrol er ES finpudset ned til mindste detalje for at levere den unikke Lexus Driving Signature.
  • Forbedret karrosseristivhed minimerer vibrationer og bidrager til præcis, intuitiv styring samt jævn acceleration og opbremsning.
  • Styresystemet anvender et variabelt gear-rack, der giver stabilitet ved høj fart, følsom styring i sving og nem manøvrering ved lav hastighed.
  • Affjedringen er redesignet for at optimere kraftoverførslen til vejen og løfte kørekomforten til et nyt niveau.

DEN SENESTE TEKNOLOGI

  • I det nye digitale cockpit forenes den 12,3" førerskærm og den 14" touchskærm med appen Lexus Link+, så alt er én intuitiv helhed.
  • Touchskærmen er udstyret med LexusConnect-navigation samt brugervenlig styring af lyd og klima – og understøtter både Android Auto® og Apple CarPlay®.
  • Mark Levinson Surround Sound Systemet, som fås som ekstraudstyr, skaber en tredimensionel lydoplevelse og hænger sammen med bilens ambiente belysning.
  • Når bilen startes, aktiveres den nye Hidden Switch-funktion, hvor skjulte tech-knapper bliver synlige i instrumentpanelet.

 

NYE ADVANCEREDE SIKKERHEDSFUNKTIONER

  • ES er blevet opgraderet med en lang række forbedringer af Lexus Safety System+ og førerassistentsystemerne.
  • Det automatiske nødbremsesystem Pre-Collision Safety er blevet udvidet og kan nu genkende og reagere på endnu flere scenarier – herunder el-løbehjul.
  • Blind Spot Monitor registrerer nu også cykler og motorcykler, og hjælper med at forebygge ulykker ved både venstre- og højresving.
  • ES er desuden udstyret med Lane Change Assist og Front Cross Traffic Alert, som søger sikkerheden i trafikken.  

MODELSPECIFIKATIONER 

 

 Drivlinje

BEV

 Model

ES 350e

ES 500e

 Transmission 

FWD

AWD

 Motor

-

-

 Transaksel 

eAxle

eAxle

 System output (DIN hp/kW)

224/165

343/252

 Længde (mm, vs. Nuværende ES) 

5,140 (+165)

 Bredde (mm, vs. Nuværende ES) 

1,920 (+555)

 Højde (mm, vs. Nuværende ES)

1,560 (+115)

 Akselafstand (mm, vs. Nuværende ES) 

2,950 (+80)

 Acceleration 0-100 km/t (sek) 

-

-

 

Al data er for ES prototype-modellen og er foreløbige frem til endelig godkendelse.

*De endelige specifikationer for modelprogrammet i Danmark kan afvige fra de viste billeder.