CNN INTERNATIONAL COMMERCIAL OG LEXUS INDGÅR PARTNERSKAB OM DIGITALT CONTENT

Lexus indgår et samarbejde om digitalt content med CNN International Commercial (CNNIC). Partnerskabet styrker en af Lexus’ kerneværdier, det japanske Omotenashi-koncept for gæstfrihed i luksussektoren forskellige steder i verden.

 

EKSPERTER I OPLEVELSER

En sponseret artikelserie fra CNN Style, ’Masters of Experience’, satte fokus på de finesser, den ekspertviden og det håndværk, der ligger bag nogle af verdens mest utrolige oplevelser og det er netop de grundsten som Lexus’ DNA er bygget på. Lexus vision som brand er at skabe fantastiske oplevelser ved at forvandle funktion til følelser, performance til passion og teknologi til fantasi – hele tiden med støtte fra princippet om Omotenashi.

Omotenashi handler om at forudse folks behov inden de opstår og det er indbegrebet af Lexus’ kundeoplevelse. I de seks videoer og otte multimedieindslag kan man blandt andet følge en rejse om bord på Japans syvstjernede tog og få en detaljeret gennemgang af den 32-retters menu, der bliver serveret på den svenske restaurant Fäviken, som har tre Michelin-stjerner. Historierne handler om et kvalitetsbevidst, globalt klientel, der søger nye oplevelser og vil udvide deres fantasi.

”PIONEERING SPIRITS”

Det brandede content hub ‘Pioneering Spirits’ indeholder interaktive film udtænkt af CNNIC’s eget studie, Create. Her kan man finde historier om mennesker med ekstraordinære kunstneriske evner og idéer – fra Takumi-håndværk og den 300 år gamle kiriko-glasskæreteknik som man kan opleve i den nye Lexus LS, til innovativ teknologi der skaber nye lydmiljøer.

Indholdet promoveres på tværs af alle CNN’s digitale platforme og udvalgte målgrupper nås på de sociale medier ved hjælp af databaseret værktøjer, CNN AIM (Audience Insight Measurement) og Turner’s Launchpad. Kampagnen har fokus på den nye Lexus LS – en bil skabt og designet med en indre pionerånd for at sætte helt nye standarder for fremtidens Premium biler.

OMOTENASHI

Petra Malenicka, Senior Vice President Advertising Sales, Europe and the Americas, CNN International Commercial: “Vi er meget glade for at være Lexus’ strategiske indholdsparter og fremvise den luksus, som Lexus-brandet tilbyder, set gennem Omotenashi-prismen. Den slagkraftige kombination af CNN’s fortælleevne, datadrevne premium-indhold og utrolige rækkevidde sikrer, at Lexus-brandet vil gå rent ind hos målgrupperne på alle de vigtigste markeder.”