INNOVATION

De teknologiske fremskridt inspirerer os til vores kontinuerlige udvikling.

NY TEKNOLOGI, OVERRASKENDE RESULTATER

I modsætning til mange andre er vi ikke tilfredse med at anvende teknologi i sin eksisterende form. Vi bruger det nuværende til at stimulere vores fantasi og skabe helt nye Lexus-innovationer. For os er de nyeste funktioner et springbræt til nye applikationer, innovation og udvikling. 


  • INTELLIGENT HJÆLP

    Når du sidder bag rattet, arbejder dine sanser konstant på at holde dig sikker. Men tænk, hvis de blev forstærket af din bils sanser. Vores avancerede sikkerhedssystemer når ud over menneskets opfattelse og passer intuitivt og intelligent på dig og dine passagerer.


  • VIRTUAL REALITY TESTS

    Vi bruger den virtuelle virkelighed til at tage vores test til det næste niveau. Både kørselsforhold og førerreaktioner kan simuleres som aldrig før. Ved at skabe en simulerende virkelighed, er vi i stand til at samle værdifuld feedback fra rigtige chauffører.


  • AKTIV SIKKERHED
     
    Sikkerhed er et af de vigtigste områder inden for teknologi og innovation. Vi videreudvikler altid eksisterende funktioner og udvikler nye understøttende systemer. Resultatet? Vores biler bliver smartere og sikrere for hver dag. I samspillet med andre funktioner beskytter Lexus Safety System+ dig, når du kører på vejene, og du får intelligent kørselshjælp, når det er nødvendigt.

SMARTERE SCANNING

Vi tænkte ud af boksen og lånte de nyeste CAT-scanningsteknikker fra medicinsk videnskab. Hvorfor? Fordi vi så mulighederne i teknologien og havde en idé. 

Traditionelle undersøgelser af motorer afhænger af mekaniske og eksterne inspektioner. Men hos Lexus ville vi sikre os, at også indersiden af enhver motor var perfekt.

Derfor udviklede vi 'Computer Axial Tomography' (CAT), som giver os mulighed for at udforske indersiden af en motor i 3D, og vores ukonventionelle metode giver kompromisløse resultater.

SIMULERET KØRSEL

Inde i en ’Smart Dome’ står en Lexus LS. Wrap-around-skærme projicerer realistiske billeder af by- og motorvejskørsel. Cylindre bevæger sig, vipper og roterer, simulerer drejning, klatring, acceleration og deceleration. Og lydoptagelser af motorstøj, vibrationer og vind fuldender effekten.

Simuleringsmulighederne er uendelige. For eksempel giver rekonstruktion af monotone kørselssituationer os mulighed for at udforske, hvad der sker, når vi bliver sløve under kørsel og hjælper os med at udvikle et smart advarselssystem. Takahiko Murano, der har ansvaret for at designe eksperimenterne, forklarer: "Denne slags tests ville være umulige at udføre i den virkelige verden."